16.07.2025
$
41.82
48.8
Maumelle
26.1
°С
Ясно

СИРНІ СНЕКИ ЗА ТЕХНОЛОГІЄЮ NASA ВИГОТОВЛЯЮТЬ УКРАЇНСЬКІ ПІДПРИЄМЦІ

19.10.2024
23:07:14
Поділитись:

Брати Вадим та Пилип Гришини створили снеки без барвників і консервантів, які на 100% складаються із сиру. Інформує Економічна Правда.

Гришини родом з Харкова – основний напрямок їх бізнесу, що вони заснували понад 15 років тому, – виробництво наборів для рукоділля. У 2015 році вони вирішили започаткували виробництво снеків. Уперше подібний продукт на основі сиру вони скуштували в США. В Україні схожих товарів тоді не було.

"Спочатку ми думали виробляти сир. Проте мене бентежило, що його треба зберігати в холодильнику, а це труднощі з логістикою. До того ж у сиру дуже короткий термін зберігання", – каже співзасновник snEco Вадим Гришин.

 

Два роки Гришини експериментували із сушінням сиру і зіпсували сотні кілограмів продукту в пошуках ідеального смаку. Їм вдалося створити снеки без барвників і консервантів, які на 100% складаються із сиру.

Через декілька років продукт з брендом snEco з’явився на полицях усіх великих українських мереж супермаркетів. Зараз компанія виробляє близько 100 тис. упаковок снеків на місяць і щороку подвоює виручку. Напередодні створені українцями сирні кульки отримали нагороду за інноваційний продукт на одній з найпрестижніших продовольчих виставок SIAL Paris, що проводиться у Франції.

 

Підприємці почали шукати спосіб довшого зберігання сиру без холодильника.

"Ми експериментували, поки не прийшли до технології мікрохвильової вакуумної сушки. Її винайшли в NASA у 1960-х роках, бо кожен кілограм, який підіймається на орбіту, коштує дуже дорого. Тому вирішили, що недоцільно астронавтам харчуватися продуктами, у яких може бути 80% води", – пояснює Гришин.

Засновники компанії вирішили використати цю технологію і почали експериментувати із сушінням сиру. Для появи першої комерційної партії знадобилися два роки. "Ми зіпсували тисячі кілограмів сиру. Інколи витягували з камери сирний батон, який склеювався і змішувався", – пригадує підприємець.

 

Сир сушиться за низької температури у вакуумі, тому висихає всередині і ззовні. Там сир спінюється, стає повітряним і хрустким, як попкорн. З кілограма сиру виходять 500 грамів снеків, які можуть зберігатися без холодильника два роки.

"Із зниженням тиску температура кипіння води теж знижується. У глибокому вакуумі вода кипить за температури 24-28 градусів. Завдяки вакууму сир під час сушки не плавиться, а висихає зсередини", – пояснює Гришин.

Від кустарного виробництва до продажу в мережах

Брати розподілили обов’язки так: Пилип відповідає за виробництво і технологічний процес, Вадим – за маркетинг, продажі та розширення бізнесу.

"Починали з того, що на звичайному побутовому принтері друкували етикетки і наше виробництво обмежувалося кількома сотнями упаковок. Зараз обсяги становлять 100 тисяч упаковок на місяць", – розповідає співзасновник snEco.

Спочатку сирні снеки продавали в магазинах, що спеціалізуються на екологічній та натуральній продукції. Згодом з’явилися два перші великі клієнти: ОККО та "Сільпо", з якими компанія співпрацює досі. У розширення виробництва, за словами співзасновника компанії, інвестували не менше мільйона доларів.

За останні кілька років компанія налагодила співпрацю з усіма великими національними ритейл-мережами, крім Metro, з якою ще веде перемовини. Останнім великим партнером стала мережа "АТБ".

За обсягом виручки компанія щороку зростає майже вдвічі. Винятком став 2022 рік, коли довелося релокувати виробництво з Харкова. Проте навіть того року оборот був більший, ніж у 2021 році. За 2023 рік оборот становив 27 млн грн.

"Ми використовуємо сири українського та євросоюзівського виробництв. Пармезан імпортуємо з Італії, гауду – з Німеччини та Нідерландів. З українських сирів використовуємо копчений сулугуні. Для дитячих снеків використовуємо твердий сир, який виготовляють наші партнери в Пирятині", – ділиться Гришин.

 

Зараз в асортименті виробника дев’ять смаків, оновлення лінійки триває. На виробництві не використовують барвники та консерванти – тільки спеції. Продукт довго зберігається без холодильника через повну відсутність у ньому води.

Підприємці отримали патент на корисну модель виробництва продукції за їх технологією в Україні. "Технологія дозволяє обробляти таким чином різні продукти. Зараз тестуємо її на фруктах, овочах і травах. Плануємо запустити проєкти у сфері переробки рослинної продукції", – анонсував Гришин.

 

Релокація з Харкова до Мукачево

У Харкові виробництво компанії розташовувалося в приміщенні колишнього радянського заводу. Багато років тому воно було стратегічним підприємством. "Коли почалася війна, ми втратили доступ до виробничих приміщень. Військові взяли завод під охорону", – пригадує співзасновник snEco.

Коли почалися обстріли Харкова, підприємець вивіз співробітників із сім’ями, які зголосилися покинути місто, на захід України. "Спочатку була релокація людей, бо люди – це найголовніше. Далі ми почали шукати варіанти, як зберегти хоч щось з наших активів. Нам дали два-три дні доступу до приміщення і ми вивезли основне обладнання та частину продукції", – розповідає Гришин.

 

Нагорода в Парижі

У 2024 році компанія вперше бере участь в одній з двох найбільших продовольчих виставок у ЄС – SIAL, яка проходить раз на два роки. Там представлені новітні продукти, технології та інновації в харчовій промисловості.

Цьогоріч на виставці представлені 7,5 тис. компаній із 130 країн. Хоча виставка пройде 19-24 жовтня в Парижі, але переможців журі вже визначило. Фірма snEco отримала нагороду SIAL Innovations 2024 в галузі молочної продукції.

"Ми вирішили, що наш продукт інноваційний, то чому б не спробувати? Був складний відбір. Спочатку – опис, фото виробництва і продукції. Коли коло учасників звузилося, журі попросило зразки для дегустації", – пояснює Гришин.

Коммпанія отримала дозвіл на використання спеціального позначення в маркуванні продукції. Співзасновник зазначає, що отримання премії відкриває багато дверей для експорту продукції в різні країни світу.

"Уперше в історії України український продукт на поважній виставці отримав нагороду за інновації. Ми пишаємося, що доводимо світу: в Україні виробляють не тільки сировину, а й продукти з високою доданою вартістю", – каже Гришин.

У найближчих планах компанії – збільшення виробництва й експорту в ЄС. "Головний план – продовжувати зростати щороку мінімум удвічі. Всередині України це майже неможливо, бо екстенсивно з потенціалу використали все, що могли. Розуміємо, що наш єдиний вихід – це експорт", – резюмує підприємець.

 

Останні новини

15.07.2025
23.17.03
В УКРАЇНІ ЗНИЗИЛИСЬ ЦІНИ НА ОВОЧІ
На українському ринку спостерігається масштабне зниження цін на овочі, що відбулося у перш...
15.07.2025
22.45.53
УЖЕ ЗАВТРА ПАРЛАМЕНТАРІ ГОЛОСУВАТИМУТЬ ЗА СОЄВО-РІПАКОВУ ПОПРАВКУ
Парламент 16 липня у другому читанні голосуватиме за законопроект №13157 про «соєво-ріпакову&r...
15.07.2025
13.28.26
ФГ «ГАДЗ» ВИЙШЛО НА РИНОК КАБАЧКІВ
Фермерське господарство «Гадз» розпочало сезон збору та продажу кабачків. Про це, за дан...
15.07.2025
13.08.18
«ЗЕМЕЛЬНИЙ БАНК» ПРОПОНУЄ 60 ДІЛЯНОК У РІЗНИХ РЕГІОНАХ УКРАЇНИ ДЛЯ ВИРОЩУВАННЯ САДІВ
«Земельний банк» пропонує yа Дніпропетровщині, Закарпатті, Київщині, Кіровоградщині, Льв...
15.07.2025
11.09.06
ВАСИЛЬ ЗАВАЛЬСЬКИЙ: «НАС ПРИВАБИЛИ ЦІНА ТА ЯКІСТЬ ПРОДУКЦІЇ, ЯКУ ПРОПОНУЄ ВІТЧИЗНЯНОМУ РИНКУ ПП «ЗАХІДАГРОЗАПЧАСТИНА»
Ми знову в ПП «Агрон», що газдує на землях Великогаївської громади поблизу Тернополя. Сі...
14.07.2025
23.13.19
ЦІНИ НА МАЛИНУ ДЛЯ СВІЖОГО РИНКУ ПОМІТНО ЗНИЗИЛИСЯ В УКРАЇНІ
За даними аналітиків проекту EastFruit, негативну цінову динаміку у цьому сегменті, виробники п...
14.07.2025
22.53.51
ОПРИЛЮДНЕНО ОНОВЛЕНІ ЦІНИ НА ФУРАЖНИЙ ЯЧМІНЬ В УКРАЇНІ
В Україні зберігається подальше підвищення цін у секторі фуражного ячменю, пише AGRON...
13.07.2025
14.28.42
У ПІДВОЛОЧИСЬКУ ВІДБУВСЯ ШОСТИЙ ФЕСТИВАЛЬ ЗЕЛЕНОГО БОРЩУ
Смачним борщем усіх присутніх під час частували працівники КЗ «Центр надання соціальних послуг...
Всі новини