Білгород-Дністровський порт оголосив про плани стати ключовим транзитним вузлом для вантажів з Азії до країн Європейського Союзу. Передбачається, що вже до кінця 2025 року порт забезпечуватиме сучасний маршрут перевезень через території Молдови та Румунії, істотно розширюючи логістичні можливості регіону. Про це розповідає AGROWEEK
Як повідомив перший заступник директора Білгород-Дністровського порту Ігор Білик, маршрут від порту до міста Галац у Румунії має протяжність 320 кілометрів: 182 кілометри пролягають територією України, 129 кілометрів — Молдови і ще 9 кілометрів — Румунією.
«Новий маршрут поставок до ЄС залізницею став можливим завдяки капітальній реконструкції залізничної ділянки «Бендери-Бессарабяска-Етулія-Джурджулешть» в Республіці Молдова», — зауважив Ігор Білик.
Реконструкція 230-кілометрової залізничної ділянки обійдеться у 108 мільйонів євро. Проєкт реалізується за підтримки Європейського інвестиційного банку та Європейського банку реконструкції та розвитку. Виконавцем робіт стала компанія ТОВ «Теміржол жендеу» із Казахстану, яка входить до групи «Чамор Менеджмент».
Будівельні роботи стартували у 2022 році та повинні завершитися у 2025-му. В результаті оновлення інфраструктури буде знято обмеження щодо маси та швидкості руху поїздів, що дозволить підвищити швидкість до 90 км/год. Це забезпечить вищий рівень безпеки, скоротить терміни доставки вантажів і створить сприятливі умови для ефективної експлуатації залізничної ділянки.
Завдяки цим змінам Білгород-Дністровський порт має шанс стати сучасним транзитним хабом для міжнародних перевезень, посилюючи конкурентоспроможність української транспортної інфраструктури на європейському ринку. Варто зазначити, що раніше цей порт вже виставляли на торги, що свідчить про його важливу роль у розвитку логістичних зв’язків регіону.